top of page
חיפוש

תלושי שכר; ואיך "הצלתי" 30 אלף שקל של טעויות בשכר בזכות ידע פיננסי נכון


אתם פותחים את תלוש השכר?

כי רבים מחברי למקומות העבודה אפילו לא פותחים את המעטפה או את הקובץ במחשב.

הם בודקים שהכסף נכנס בתחילת החודש וכאן נגמר הקשר ביניהם ולבין התלוש שכר.


אך למעשה טעויות שכר הן יותר נפוצות ממה שנדמה. למען האמת עבדתי במספר גופים גדולים ומכובדים. אך בכולם כולל כולם היו טעויות שכר באלפי שקלים ואף מעבר לכך. ובמצטבר כ-30,000 שקל.

כך שידע פיננסי נכון שנשען על חינוך פיננסי יכול להיות הבדל משמעותי בכיס שלכם.


אז מה ניתן לעשות בכדי להקטין את הטעויות. שב-99% הם בצד שלכם. העובדים.

הדבר הראשון והעיקרי הוא לקרוא את תלוש השכר. אתם לא מבינים איך? לאט לאט. תקראו. תעיינו. תשאלו. בסוף אתם תכירו כל סעיף. אבל לא פתחתם? בסבירות גבוהה ההפסד הוא שלכם.


טעויות נפוצות בתלוש שכר

א. לבדוק שמספר שעות העבודה והשעות נוספות תואם למה שעבדתם בפועל.


ב. שנקודות הזיכוי ממס אכן נכונות. אם למשל השתחררתם מהצבא, סיימתם תואר או נולד לכם ילד. מגיע לכם נקודות זיכוי ממס. גבר מקבל באופן אוטומטי 2.25 נקודות זיכוי. אשה 2.75 נקודות זיכוי. נכון ל-2022 נקודת זיכוי שווה הטבת מס של 2,676 שקל בשנה. כלומר אם יש לכם מס הוא יופחת בהתאם. בהתאמה לבדוק אם הוזנה כהלכה הטבת מס (אם קיימת) כגון אזור פיתוח ועוד.


ג. שכל רכיבי השכר אכן מופיעים. בייחוד במוסדות ציבורים שם יש הסכמי עבודה קיבוציים והמון תתי סעיפים. יש להכיר את הסכם העבודה או לבדוק עם עובד הבקיא בסעיפי השכר. לעיתים רבות יש תוספות שלא הוזנו כראוי או בכלל.


ד. בדיקת סעיפים טכניים כמו: הוותק ואחוזי המשרה מעודכנים נכון. שתאריך תחילת העבודה מדויק. צבירת ימי חופשה ומחלה תואמים את הזכאות שלכם.


ה. שקיימות הפרשות פנסיוניות בתלוש. וגם הפרשות לקרן השתלמות למי שיש. במוסדות ציבורים גם מאפשרים לפתוח קופת גמל על השעות הנוספות. למגדילי ראש גם לבדוק מעת לעת את ההפקדות בפועל בקרן הפנסיה / ביטוח מנהלים.


ו. מי שעובד במספר מקומות עבודה ומביא תיאום מס. חשוב לבדוק שהפרשה לביטוח לאומי אכן נכונה. במקומות עבודה רבים אחרי שמביאים תיאום מס מורידים באופן אוטומטי ביטוח לאומי מלא של 12% ולא מופחת. שימו לב שמעסיק עיקרי צריך להפריש ביטוח לאומי מופחת בחלק שכר של עד 60% מהשכר הממוצע. כלומר עד סכום של 6,331 שקל בשנת 2022. במידה ואתם לא מגיעים לסכום הנ"ל אצל מעסיק עיקרי ניתן להביא תיאום ביטוח לאומי בכדי לקבל הפחתה מהמעסיק מהשני. אלו טעויות שיכולות להגיע לסך של 538 שקל בחודש.


לעוד הרבה תוכן שלא תמצא בשום מקום אחר תעקוב גם באינסטגרם

לעמוד היוטיוב תעקבו כאן


למאמרים נוספים:

חינוך פיננסי בישראל: כל מה שצריך לדעת בנושא. וגם היעדר חינוך פיננסי בישראל


תלוש שכר
תלוש שכר


27 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2_Post
bottom of page